SOSIAL MEDIA DAN AURAT

Mohon bace kejap… kejap je okey..

A: salam dik. Gambar cik adik lawa sgt..

B: wslm. Thanks dear.. i biase jer..

A: tapi kan, ramai wanita cantik masuk neraka…

B: wah… biadap ya.. u sape nak nerakakan org??!

A: bukan sy cakap, Allah yg kata

B: nape plak org cntik masuk neraka??!

A: sebab dia upload gambar berlawa2..

B: apa kaitan plak belawa dgn neraka??!

A: kaitannya dalam surah Al Ahzab ayat 33. Allah larang bersolek2 yakni Tabarruj..

B: ah!! Skrg dah moden, xpayah ikut sgt lah!

A: ungkapan mcm tu boleh membatalkan syahadah dik.. boleh jadi kapir

B: wah!! Nak mengkapirkan org plak dah!!

A: bukan.. Imam Syafie ada sebut dlm kitabnya, kitab Fiqhul Akbar, “barangsiapa mempersenda, menafikan, mempermainkan ayat2 suci Quran, hadis dan sunnah rasulullah maka menjadi kapir serta merta..

B: weh gua tak bodolah, gua tahu la kapir tu camana!! Gua ada Master okai!!

A: tapikan, walaupun cik adik ada master cik adik lebih bodo drp lembu tau.. maaf..

B: wah wah… ni ustaz bangsat ke hape ni nak dakwah main sebut lembu2 kat org??!

A: tu pun bukan sy kata.. Allah yg kata dalam surah Al A’raf ayat 179..

B: ko main sebut je kan??! Bg bukti la!! Eh nak dakwah konon, buat2 tahu..

A: ni buktinya dik.. Dan sesungguhnya Kami jadikan untuk (isi neraka Jahanam) kebanyakan dari jin dan manusia, mereka mempunyai hati, tetapi tidak dipergunakannya untuk memahami (ayat-ayat Allah) dan mereka mempunyai mata (tetapi) tidak dipergunakannya untuk melihat (tanda-tanda kekuasaan Allah), dan mereka mempunyai telinga (tetapi) tidak dipergunakannya untuk mendengar (ayat-ayat Allah). Mereka itu sebagai binatang ternak, bahkan mereka lebih sesat lagi. Mereka itulah orang-orang yang lalai. -Al A’raf 179

B: ………

A: lagi satu jgn lupa tutup aurat ya.. tu pun perintah Allah dik..

B: apesal plak??! Eh pak ostad, u jgn ingat i xpakai tudung i tak solat tau!! I free hair tp i beriman okai!! Tu belambak pakai tudung buat maksiat pe citer??!

A: erm……..

B: awat??! Kelu??!

A: bukan..

B: abis tu??!

A: cuma heran je..

B: apesal??!

A: mcm mane cik adik bleh dakwa cik adik beriman walaupun free hair dan bercakap biadap? Mcm mane cik adik berani ngaku beriman sedangkan perintah Allah sendiri suruh tutup aurat pon cik adik tak buat?

B: ………… 
ah!! Blah la.. suke ati aku la, kubur masing2 okai!! Gua x susah kan sape2 okai!!

A: tak betul tu..

B: ape lagi??!

A: kubur masing2 tu ya boleh terima.. tp kalo cakap tak susahkan sape2 tu tak betul dik…

B: apesal plak??! Kan dah cakap kubur masing2!! Blah la wei!!

A: dik… kalau mampos sorg2 masuk kubur sorg2, tanam sdiri sorg2.. baru layak nak cakap tak susahkan org lain.. dik, mayat manusia fasiq dan munafiq ni lg busuk drp bangkai dik.. cik adik kan ada master..tak kan tak boleh pikir pasal ni..

B: …….. ah blah la!!

A: ok, baiklah.. moga dirahmati.. ..
pengajaran dy..jgn sombong dan bongkak dgn kecantikan diri..last kite di kubo….. 
Hadis Baginda nabi s.a.w yg bermaksud

” barangsiapa yg ada kesombongan walaupun sebesar biji sawi dalam dirinya Allah s.w.t akan menghumbannya ke neraka jahanam “

Riwayat muslim
#wallua‘lam..

c&p fb majlis ilmu

Add Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.