Breaking News

Tolong Saya….

Bolehkah anda beritahu saya, jika anda ingin membaca blog ini…apakah perkara yang paling anda suka? Tolong bantu saya untuk menyediakan maklumat berguna dan digemari ramai. Sudi-sudilah mengundi di sini untuk melihat keputusannya! Terima kasih….. Undian Anda Amat Bermakna!

Read More »

(Perniagaan) Mana Lagi Banyak 100 atau 1000

Kali ini kita akan berbincang berkaitan perniagaan. Namun ilmu ini bukanlah khas buat ahli perniagaan sahaja, ia amat sesuai untuk sesiapa sahaja yang ingin mengetahui sebuah kuasa yang dapat menjadikan anda seorang Power Rangers yang berjaya! Kalau tanya budak darjah satu pun tahu kot yang 1000 memang lebih banyak dari …

Read More »

Badan Kita Anugerah Yang Perlu Dijaga

Ini adalah artikel pertama berbentuk kesihatan dalam blog ini. Dah lama sebenarnya nak tulis tentang kesihatan… Betulkan, badan kita adalah anugerah yang perlu dijaga. Tapi malangnya persepsi masyarakat kita hari ini ramai yang silap. Tengok balik, di antara kita ada yang kurus, gemuk, hensem (macam saya ni..hehe..tipu), dan berbagai-bagai lagi …

Read More »

3 Kesukaan Nabi…

Di sini saya ingin kongsikan perbualan Rasulullah dengan para sahabat tentang 3 kesukaan mereka masing-masing dalam dunia ini. Nabi Muhammad SAW bersabda, “Di atas dunia ini aku suka akan 3 perkara:” 1- Wangi-wangian. 2- Isteri yang soleh. 3- Ketenangan semasa solat. Lalu Saidina Abu Bakar menyampuk..’Wahai Rasul Allah, aku juga …

Read More »

Job Overload

Sekarang pukul 1:55pagi, saya masih tak leh tido kerana jiwa ni tak tenang…bukan sebab teringatkan awek ( dia pun bukan nak ingat kat kita pun), tapi kerana memikirkan terlalu banyak kerja yang perlu disiapkan dalam masa 1 minggu ni.  Atas sebab ini saya berjaga malam ini untuk memastikan keadaan kerja …

Read More »

No.1 Dari 100 Tokoh Paling Berpengaruh Di Dunia

Jika disebut sebagai manusia no.1 atas muka bumi ini, siapa lagi kalau bukan nabi kita, Nabi Muhammad SAW. Hal ini jelas dikemukakan oleh seorang tokoh bukan Islam Michael H. Hart.  Michael H. Hart adalah seorang ahli sejarah, pakar matematik dan pakar astronomi. Beliau telah menulis dan menerbitkan sebuah buku bertajuk …

Read More »

Saya Tidak Percaya Adanya Tuhan!

Tajuk di atas bukanlah kenyataan yang saya keluarkan, tetapi ia adalah petikan dari sebuah email yang dihantar ke majalah Maskulin. Saya petik artikel ini dari majalah Maskulin isu Ogos 09. Dalam banyak2 artikel yang terdapat dalam majalah Maskulin isu ini, saya amat tertarik untuk berkongsi dengan anda semua sebuah kisah …

Read More »

Kisah Motivasi daripada Sylvester Stallone

Kisah Sylvester Stallone ini dipetik daripada buku “Master Your Mind, Design Your Destiny, tulisan Adam Khoo”. credit to: http://tinyurl.com/nt37a5 Pada kemuncak kariernya, Stallone adalah salah seorang pelakon yang menerima bayaran tertinggi di Hollywood. Dia menerima sehingga 20 juta dolar Amerika bagi sebuah filem. Adakah Stallone bernasib baik? Adakah dia seorang …

Read More »

Minyak Oh Minyak…

Berita dari Kosma beberapa hari lepas… http://www.kosmo. com.my/kosmo/ content.asp? y=2009&dt=0420&pub=Kosmo&sec=Negara&pg=ne_01.htm PPIM dakwa pam laju keluarkan sedikit minyak KUANTAN – Jika bil air tinggi disebabkan air yang dipam bersama tekanan udara, demikian juga ketika mengisi minyak di stesen minyak. “Pam dengan perlahan kita dapat banyak minyak. Pam dengan laju, dapat sedikit,” …

Read More »

Menghadapi Saat Sukar

Di saat ini, ketika kita sedang bersuka ria, ada orang sedang menanggung kesedihan dan mungkin juga kesengsaraan. Hidup kita tidak selalunya cerah namun tidak juga selalu gelap. Perjalanan hidup yang penuh liku ini begitu sempurna diaturkan oleh tuhan. Anda mungkin sedang menghadapi saat-saat yang sukar anda hadapi ketika ini. Senyumlah …

Read More »